Handelsbetingelser

Thanex A/S
Agenavej 31
DK-2670 Greve
TLF: +45 46186969
CVR: 20135891

Betaling

Thanex A/S modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online.

Betaling trækkes først på din konto, når den fysiske vare afsendes medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debet såvel som kredit, sker en reservation af det beløb, der handles for. Dette beløb er reserveret indtil Thanex, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debetkort

Benytter du et debetkort, vil du kunne se, at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller Thanex efterfølgende din ordre, så kan Thanex ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene hæves først fra din konto og fremgå af dit overblik når Thanex behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er ekskl. moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – kroner (DKK)

Thanex benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder, at dine data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 4-7 hverdage.

Thanex afsender dine varer med PostNord Erhverv.

Fragten beregnes ud fra vægt.

Du modtager et track-and-trace-nr., så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

De 14 dage begynder den dag, hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Fortryder du dit køb, skal du meddele os det senest 14 efter leveringen – og vi skal have modtaget din returvare(r) ikke senere end 14 dage efter, at vi er blevet informeret om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail til [email protected]. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Thanex at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives to (2) års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles Thanex i rimelig tid efter varens modtagelse. 

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Thanex dækker ikke returomkostninger.

Inden returnering kontaktes virksomheden:

Thanex A/S
Agenavej 31
DK-2670 Greve
TLF: +4546186969

[email protected]

Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mægling, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.  Der kan forekomme ændringer til beløbsgrænserne. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].

Kom nemt i kontakt med Thanex

Udfyld formularen med dit spørgsmål og du vil få svar hurtigst muligt. Du kan også altid ringe til os på (+45) 46 18 69 69